Заховатися в підвалі, як мокриця: в одеському театрі показали психологічний трилер  


Новою виставою поповнився репертуар Одеського академічного українського музично-драматичного театру імені Василя Василька. Це популярний в багатьох країнах світу «Камінь» Маріуса фон Майєнбурга (в перекладі Наталки Сняданко).

Написана у 2008 році драма прочитана театром як психологічний трилер, а формат «Глядач на сцені» додає саспенсу.




… Дві пані розмовляють у вітальні нібито спокійно й виховано, одначе голоси дзвенять від внутрішньої напруги. Ми розуміємо, що в цей час десь в іншому приміщенні їхні чоловіки обговорюють спішний продаж будинку. Єврейська родина покине нацистську Німеччину, німецька залишиться, проте повну ціну за будинок не дасть. Єврейка грає на піаніно. Німкеня не вміє, і за інструмент платити не хоче.

Похмура оселя, за яку сперечаються красиві вишукані жінки, всипана шматочками плівки (сценограф Олена Штепура), під модельними черевичками весь час шурхотить. Зрозуміло, повні кадри минулого з цих клаптиків вже не зібрати. На табло навколо сценічного майданчику спалахують цифри: 1935, 1945, 1953… Актори на очах то старіють, то знов молодіють, бо разом з ними ми повертаємося по кілька разів у той самий рік (так, структура драми складна, але остаточно заплутатися глядачеві не дадуть).

Режисер Євгеній Резніченко слідкує за тим, як люди вміють підмінювати поняття, переписувати власну історію задля якоїсь зручності. Тема дому для Євгенія дуже болісна, адже він із Херсону, його родині вдалося виїхати з окупації, зараз режисер мешкає в Одесі. Познайомився він із текстом драми ще за студентських років, хотів його втілити на сцені, але лише з початку війни досяг повного розуміння. В Литві рік тому поставив ескіз вистави, а остаточно все склалося в Одесі.

Майєнбург — сучасний німецький драматург, сценарист та режисер, представник генерації «новых роздратованих», постійний автор берлінського театру Schaubühne. Спроба витіснення минулого з пам’яті – загальна історія (знаю одеську родину, яка стверджує, нібито їхній дідусь під час окупації – знову ця тема! — носив продукти у катакомби партизанам, а насправді він небезкорисливо видавав євреїв).

Але повернемося до Дрездену та будинку із хазяями, які міняються. Там також дуже нечисто щось із дідусем. Чоловіки в цій історії – персонажі поза сценою, вони немов знімають з себе відповідальність за те, що відбувається, залишаючи жінок розхльобувати всю цю історичну кашу, що її заварили зовсім не вони. В Майєнбурга цікаві порівняння з тваринним світом.

«Справа не в тому, коли ти потрапиш до супу, а в тому, скільки яєць ти встигнеш до цього відкласти», — ніби про курей сказано, але ж це й про них, про жінок. Приводять та приводять у цей світ нових нещасних дочок, онучок.

«А ти хочеш заховатися в підвалі, як мокриця?» — питається чоловік дружини під час бомбардування Дрездена.

«Моє життя там, де я», — відповідає вона. Але ж він свого життя без цього дому не хоче, якщо вже розбомблять, то хай із ним (багато хто з одеситів саме так гадає зараз і не полишає домівки під час повітряної тривоги).

В цій оселі в усі часи хтось травмований. Міце Шварцман, що ладна розрубати піаніно, тікаючи з проданого за безцінь будинку (Тамара Лукаш грає наостанок жахливу мелодію мало не кулаками). Навіть у 1993-му ховається під столом від бомбардувань, яких вже нема, Віта (заслужена артистка України Олена Кошова). Нестримною кометою носиться по будинку Вітина донька Гайдрун (Ірина Бесараб), а її власна донька-підліток Ханна (Анастасія Матусевич) рветься кудись подалі від усього того (мати зі злості ледь не відірве їй голову, заплітаючи коси).

Справжній трилер починається з появою бажаючої сатисфакції юної Штефані (Марія Буймович), і тут ми знов повертаємося до фігури дідуся: чи то був Вольфганг (Єгор Карельський) добрим самарянином, рятівником євреїв, чи зовсім навпаки?

Добре, що не вміє говорити той самий камінь, німий свідок справжніх подій, який жінки вважають сімейною реліквією. Наче ті мокриці під каменем, ховаються від правди люди в цьому домі, та є надія, що наймолодшій, Ханні, більше пощастить, не доведеться ставати ані жертвою, ані катом задля виживання. Бо інакше навіщо все це?

Автор — Ірен Адлер, фото Олега Владимирського



















































Помітили помилку? Виділяйте слова з помилкою та натискайте control-enter


Новини по цій темі:


Реклама



   Правила




20 липня
22:26 Пейзаж із повінню, сумні обличчя та веселковий гранж: одеський музей представив алмази, народжені «Під тиском» фотографии видео
21:19 У неділю одеситам відключатимуть світло весь день
4
20:29 В пам'ять про загиблих військових: в Одесі відбувся благодійний турнір «Воїни Самсона» (суспільство, фото) фотографии
4
19:00 Залишився без нагляду дорослих: на Одещині 10-річний хлопчик підпалив сіно і загинув фотографии
1
17:55 «Цифра» на зміну карбуванню: одесит захоплюється фотографуванням улюбленого міста (фото) фотографии
2
16:41 В Одесі маршрутка врізалася в припарковану вантажівку: 13 людей постраждали
15:35 Втрати на Лівобережжі та маніпуляція «потужністю» з «незламністю»: Vatakaratel про ситуацію на фронтах і в тилу (відео)
19
14:41 Домагався 15-річної дівчинки: в Одесі затримали підозрюваного
7
13:18 Тисячі учасників і сотні заходів: в Одесі завершилися «Тижні добрих справ» (суспільство) фотографии
1
12:21 У санаторії «Куяльник» загинула 13-річна одеситка: дівчинка малювала графіті і зірвалася зі сходів (оновлено) фотографии
5
11:29 СБУ і поліція підтвердили затримання мера-рекетира в Одеській області: Граждан намагався продати віджату базу відпочинку на узбережжі фотографии
27
10:01 Одещину атакували протирадіолокаційною ракетою
6
09:39 Атака дронів: у Ростовській області палає аеродром, дісталося і нафтобазі
9
08:30 Подешевшала на півмільйона: в Одеській області вкотре намагаються продати нафтобазу фотографии
1
00:20 Центру Одеси почали повертати водопостачання: це може тривати до ранку (фото)
5




Статті:

Zoмби, путин, кадыров и прочие кремлевские мутанты: «отец» Алеши Ступина — о творчестве и будущем россии

Адские +40: пляжи переполнены, одесситы ползут в тень, а от генераторов только хуже

Новый устав Одессы: без имперского прошлого, но с другим гимном





22:15
В Одессе прошел благотворительный турнир по смешанным единоборствам.

Посвящен он был памяти трех погибших на фронте бойцов охранного агентства «Самсон Групп-06» Кирилла Околичного, Сергея Хлыстуна и Сергея Раджабова.

Читать дальше

21:33
Zoмби, путин, кадыров и прочие кремлевские мутанты

Специальный корреспондент «Думской» Георгий Ак-Мурза, как и многие наши читатели, любит карикатуру. Один из его любимых авторов, Алеша Ступин, рисует в стиле детского примитивизма, откровенно глумясь над кремлевскими монстрами, ватными зомби, «ихтамнетами» и подданными путина «нас-то-за-что». Георгий пообщался с родителем одаренного маленького рисовальщика художником Игорем Поночевным. Который вдохновляет и водит кистью в буквальном смысле своего отпрыска Ступина.

«Думская». Игорь, расскажи о себе нашим читателям. Где родился, где учился. И в итоге где пригодился?

Читать дальше

20:55
Собачники, внимание!
Отбой, пора иди гулять

Не забудьте после прогулки их тоже накормить


20:54
ВІДБІЙ повітряної тривоги


20:37
Вечер, новых пусков пока нет. Самое время пойти и накормить своих котиков


20:36
Выдыхаем, но не расслабляемся!


20:32
Одесса, лучше тоже посидеть в укрытии


20:32
Николаев, осторожно!


20:30
Угроза баллистики.
Есть пуск, пока не к нам









Думська в Viber


Пейзаж с наводнением, грустные лица и радужный гранж: одесский музей представил алмазы, рожденные «Под давлением»
Видео: Пейзаж с наводнением, грустные лица и радужный гранж: одесский музей представил алмазы, рожденные «Под давлением»
В воскресенье одесситам будут отключать свет весь день
В воскресенье одесситам будут отключать свет весь день
В память о погибших военных: в Одессе состоялся благотворительный турнир «Воины Самсона» (общество, фото)
Фотографии: В память о погибших военных: в Одессе состоялся благотворительный турнир «Воины Самсона» (общество, фото)
Ми використовуємо cookies    Ok    ×