14 вересня 2023, 12:31 Читать на русском
Запрошений Базіль та парад диригентів: в Одеській опері триває «Оксамитовий сезон»VIII Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері» дарує глядачам приємні вечори. Очікувано всі фестивальні події в Одеському національному академічному театрі опери та балету проходять у повних залах. Надихаючим став концерт «Українська Одісея», який дав Національний Одеський філармонійний оркестр під орудою народного артиста України Хобарта Ерла (між іншим, маестро гастролює як оперний диригент на відомих сценах, лише в Одесі його не знають в цьому жанрі, було б цікаво). У воєнний час неможливо влаштувати традиційний балетний опен-ейр, але в залі потішили балетоманів концертом «Відлуння літа», який поєднав світові шедеври балетної класики та хіти сучасної хореографії на тлі мінімалістичного оформлення — лише відеоінсталяції та світлові ефекти. У партії Базіля в балеті Людвіга Мінкуса «Дон Кіхот» постав запрошений гість — соліст Львівської національної опери, заслужений артист України Олександр Омельченко, надзвичайно гарний зовні та в технічному плані танцівник. Щоправда, глядачі перших рядів почасти відволікалися від артистів балету, бо увагу привертав і маестро – виконуючий обов’язки головного диригента ОНАТОБ Володимир Врублевський. Широкий точний жест, вражаюча мануальна техніка (важливий та зрозумілий кожний порух пальця), вміння подавати музичні фрази «в ногу» танцівникам якраз те, що необхідно для диригента балетів. А моменти, коли диригентська паличка немов крутить фуете разом з балериною, годилося б фільмувати! Успішно пройшла опера «Богема» Джакомо Пуччіні під орудою головного запрошеного диригента ОНАТОБ, маестро Хірофумі Йошіди (Японія-Італія), який артистично та оригінально трактував музичний матеріал, очевидно наполягаючи на ритмічному загостренні певних фраз. Але це було тільки на користь емоційному піднесенню! Унікальний випадок, коли одна опера одночасно фігурувала у програмі одразу двох потужних фестивалів. Саме цією виставою Одеська опера долучилася до XXV Міжнародного театрального фестивалю «Мельпомена Таврії». До театру завітали почесні гості — президент «Мельпомени Таврії», директор-художній керівник Херсонського академічного музично-драматичного театру імені Миколи Куліша, народний артист України Олександр Книга та театральний критик і театрознавець Сергій Васильєв. Одеський національний академічний театр опери та балету отримав диплом «Мельпомени Таврії». «Цьогорічний слоган фестивалю «Ми вдома» цілковито співзвучний почуттям, думкам і намірам колективу нашого театру. Херсонці мають знати: в Одеській опері вони завжди вдома», — підкреслила, приймаючи відзнаку, генеральний директор-художній керівник театру Надія Бабіч. В межах фестивалю відбувся науковий форум «Нова музика України в контексті сучасних театральних тенденцій». Мова зайшла передусім про Одеську оперу. Продовжуватиметься започаткований ОНАТОБ проект «Нова музика України», триватиме практика замовлення нових творів українським композиторам. Говорили на форумі й про те, що варто повертати до репертуару українські опери та балети, створені в радянські часи, можливо, деякі мають постати в дещо іншій редакції. Водночас, авангардна опера Євгена Станковича «Цвіт папороті» не потребує жодного втручання, недарма за радянських часів цьому твору влада не дала можливості підкорити Європу, — нагадала у своїй доповіді композитор Кармелла Цепколенко. Опера «Лис Микита» Івана Небесного з використанням в оркестрі народних інструментів більш ніж гідна уваги сучасних оперних театрів, як і опера Алли Загайкевич «Вишиваний. Король України» із застосованою електронікою. «Оксамитовий сезон» триватиме до 23 вересня, і там відбудеться ще багато цікавого. Автор — Ірен Адлер, фото Володимира Екiмбашяна Помітили помилку? Виділяйте слова з помилкою та натискайте control-enter Новини по цій темі: 29 листопада: Зрадник, вбивця і злодій: син ексмера Одеси відкрив у Москві виставку картин, вкрадених на окупованій території (фото) 23 листопада: Марнославство, Перекладання Відповідальності та Самообман: одеська художниця намалювала «Вершників Апокаліпсису» |
Статті:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Музыка при свечах и «шапка» короткометражки: одесситы собирают средства на восстановление немецкого костела (фото)
В Одесском райсовете появились трое новичков: «Евросолидарность» смогла преодолеть сопротивление ОПЗЖ, а у доверяйцев — техническая замена
|