Порнографія руїн, або Мелодія розбитого піаніно в одеському підвалі  


Виставка Ruin porn: Terminus відкрилася в новій локації Музею сучасного мистецтва Одеси, підвалі будинку №19 по Пушкінській.

В позаминулому столітті цей будинок належав сімейству зерноторгівців Вучіна, двір був наскрізним, виходив на Польську вулицю. Підводи з зерном заїжджали з Італійської, тобто, з Пушкінської, опинялися на Польській, звідкіля вже слідували в бік порту.




А в тому підвалі, де ми зараз знаходимося, пригадує директор музею Семен Кантор, за радянських часів був склад тканин. Очам глядачів постали склепіння, здається, нібито ти потрапив у картину Джорджо де Кіріко.

«Бажання знайти якийсь пошарпаний, покинутий простір привело мене до телефонного дзвінка моєї доброї знайомої, у якої за щасливої випадковості виявилося це місце, — розповідає автор виставки Дмитро Ерліх. – Вона власниця, утримувала приміщення в гарному стані, тут тільки знадобилося провести спеціальне освітлення».

Багато хто з перших глядачів подумали, нібито живописні роботи Ерліха створювалися під даний простір, проте ні. Вони вже були готові й ідеально вписалися у зали. Все пішло від ідеї явити світ, позначений присутністю людини, котрої більше тут нема. Залишилися копиці сіна, автопокришки та стільці, романтично загублені в природному ландшафті.

Дмитро Ерліх та Ілля Петров зробили також вражаючий арт-об’єкт з розламаного піаніно «Україна», інструмент ніби спливає мохом та водоростями, в яких можна роздивитися фігурку іграшкового водолаза. Фонове звучання сумної мелодії, яку виконує органчик (очевидячки, теж розламаний) довершує враження.  

«Романтична традиція «споглядання руїн» є метафорою рефлексії, що відображає сам процес становлення культури, — пишеться в кураторському тексті Андрія Сігунцова. — Це захоплення постіндустріальною величчю генерує фантазії, які не спрямовані на становлення власної культури, а, скоріше, на відсунення від постсоціалістичного чи постіндустріального «Іншого».

Термін ruin porn, введений письменником та фотографом Джеймсом Д. Гріффіном, спочатку описував тенденцію приїжджих туристів фотографувати Детройт. Вони були надмірно зосереджені на руїнах міста, ігноруючи проблеми його мешканців, серед яких був і сам Гріффін. Початково введений для опису Детройта, цей термін використовується для опису великої кількості архівів (пост)апокаліптичної занедбаності, які широко представлені в фотостоках по всьому світу.

Особливу зацікавленість у ruin porn можна спостерігати у Східній Європі, зокрема на прикладі популярної Чорнобильської зони відчуження та взагалі в Україні, зазначає куратор. Ця взаємодія передбачає ієрархічні відносини, де експлуататорський погляд фотографа задовольняє вуаєристичні бажання глядачів, вилучених із контексту зображених місць.

Джеймі Ран у статті, опублікованій у Calvert Journal у 2014 році, висвітлила етичні проблеми постсоціалістичного фетиша: «Такі роботи справедливо критикують за те, що вони применшують, естетизують і дегуманізують місто, зображаючи архітектурну форму оголеною та позбавленою людського, так само як порнографія об’єктивує тіло».

На думку Сігунцова, цю естетику можна побачити й в проєкті Ерліха, однак, на відміну від фотографів, які фіксують апокаліптичний світ для задоволення інших, Дмитро використовує певні архітектурні елементи та фотографічні способи для створення художніх робіт та позбавляє місця людської присутності для задоволення власного бажання.

«Його неголосна та довірлива інтонація, здатність бачити драму в простих на вигляд обставинах життя, спокійний, навіть дещо відсторонений тон оповіді передає внутрішнє незадоволення митця тією долею, що заздалегідь вже приготована суспільству», — підкреслює куратор.

Він додає, що порнографія руїн стає новим засобом естетизації зруйнованих ландшафтів.

«Це порно, тому що воно зачіпає аморальне, представляючи некеровану лібідинальну реакцію, яка пересилює раціональний страх смерті. Ми повинні визнати цю візіонерську спрямованість — бачення прийдешнього краху людства, — каже куратор. — Причина, з якої воно збуджує, у тому, що воно пропонує образ нашої власної смерті, поки ми ще живі. Це наводить думку про те, що насправді існує не історичний, а лише геологічний час. І що ядерний вибух чи подальше вимирання людства не стане кінцем Землі. Це лише еволюційний кінець певного виду».

За його словами, стираючи всі сліди людської присутності, художник репрезентує ностальгію за втраченим майбутнім, пропонує аполітичне усвідомлення історичних умов нашого расового та колоніального сьогодення та ставить питання: «Кому належить смерть?»

А ось смерть, здається, поки ніким не приватизована.

Автор — Ірен Адлер, фото Олега Владимирського та Олександра Синельникова





















































Помітили помилку? Виділяйте слова з помилкою та натискайте control-enter


Новини по цій темі:





Андріана
Піаніно це дуже добре.Але не слід забувати про сусідів.Мені не подобається Бетховен, Моцарт і Бах-тому грайте так ,щоб Вас ніхто не чув.
   Відповісти    
   Правила




15 січня
22:31 Нове авто та дві квартири доньки: у декларації депутата Одеської облради знайшли невідповідності
20:15 Зусиллями громадських діячів і за міські гроші: як Одеса допомагає фронту (суспільство) фотографии
3
18:29 Два роки тяганини: чому мешканці зруйнованих в Одесі будинків-пам'яток не отримують компенсацію
2
15:23 Дороге укриття для маленького села: під Одесою побудують протирадіаційне сховище за 50 млн гривень
23
13:14 «Нові обличчя»: керівником Адміністрації морських портів України став митник із Закарпаття
15
11:02 Мобілізувався, щоб уникнути кримінального переслідування: суддю з Одеської області відсторонили від посади
4
08:46 Масована ракетна атака: ворог гатив по українській енергетиці й газовим родовищам, почалися аварійні відключення (оновлено)
13
14 січня
22:41 Привіз із-за кордону і намагався продати: одесит виставив на аукціон артефакт часів стародавнього Риму
10
20:45 Без Ілліча, Котовського і Фрунзе: одеські суди перейменують у рамках декомунізації
17
18:49 Якісні продукти за вигідними цінами: інтернет-магазин АТБ пропонує безоплатну доставку додому (на правах реклами)
16:58 Не губернатором єдиним: голова райради «пройшовся» по очільнику Одеської облради через звільнення директора «Крижинки» (відео) видео
29
14:53 Помітили за два роки: ексголовбуха комунального підприємства Одеської облради викрили на привласненні мільйона гривень
4
12:27 Удари наносяться ритмічно: в рф чергової атаки зазнала нафтобаза та унікальний хімзавод
15
10:27 Теракт біля військової служби правопорядку в Білгороді-Дністровському скоїла молода киянка на замовлення рф фотографии
11
08:35 Досить буде вийти ввечері на вулицю: цієї зими одесити побачать одразу два паради планет
12




Статті:

Военный тупик-2024: Украина перенесла боевые действия на территорию врага и бьет все дальше по его тылу, рф неуклонно наступает на Донбассе

Пойдет на четвертый срок и молится за победу: мэр Одессы — о своих уголовных делах, Бабеле и игноре президента

Спортивные итоги Одессы: Олимпийское золото саблисток, хоккейный ренессанс, баскетбольный упадок, футбольные качели





23:48
Шахед в районе Березовки


23:47
Увага. ПОВІТРЯНА ТРИВОГА


21:05
ДОСТУПНЕ ЕНДОПРОТЕЗУВАННЯ В УКРАЇНІ 
 
Змініть своє життя на краще з мінімальними витратами та за найвигіднішою ціною на найкращі ендопротези в Україні!
 
  Чому нас обирають і довіряють нам?

 Ендопротези MicroPort (США)  світовий стандарт якості;
 Сучасні технології  менше болю, швидше відновлення;
 Досвідчені хірурги із високою кваліфікацією;
 Все включено в пакет  від операції до реабілітації;

Читать дальше

19:33
Завтра и послезавтра часть одесситов останется без отопления

16 и 17 января рабочие будут ремонтировать теплотрассу. В связи с этим в эти дни с 8:30 до 22:00 теплоснабжения не будет по следующим адресам:

Читать дальше








Думська в Viber
Ми використовуємо cookies    Ok    ×